-' en tur i ambulansen

sov hela dagen igår så gott som. hade spytt på natten och hade skyhög feber hela tiden.
jag drömde fast jag va vaken, jag drömde kasnke 5 drömmar... på DAGEN.
va skitkonstig hela dagen och så.
sen va jag ensammen hemma och fick såna jävla värkar i magen trodde fan jag skulle dö.
sen kom mamma hem och dp sa jag att jag skulle gå och lägga mig igen. då fråga hon igen?
och då va klockan kanske fem. då somnade jag till och sen vaknade jag till av en jävla smärta i magen igen.
mamma sa att vi skulle fixa en tid så jag fick komma idag som de va tänkt.
sen gick det över och då  gick jag och satte mig i soffan och kollade på tv med mamma.
vart trött igen och gick och la mig igen och då va klockan halv nio kanske.
kunde inte alls somna för smärtan kom och gick med närmare och jämnare mellanrum.
sen kom en jävla smärta, typ som ett tryck i magen på vänster sida, tårarna bara forsade.
skulle ropa på mamma men de gick inte. så fick skicka ett sms till henne. där det stod:
Det här  kommer inte gå. Har sjukt jävla ont så jag tror jag dör. Smärtan kommer konstant även fast jag bara ligger och försöker o sova.
hon kom upp och frågade hur det va, det ena hon fick till svar va att jag inte kunde vänta tills imorgon, och en jävla massa tårar.
ringde ambulansen och pappa, så dom kom. frågade en massa frågor, bland annat om det fanns en chans att jag skulle kunna vara med barn, också stod mamma och pappa där ....
jag ba: nej. pappa*: du kan säga om det är så fast vi är här förstår du. ambulands killen peter: ja de är viktigt för oss att veta. jag (dåligt humör: nej säger jag.
sen så gick det ett tag och då sa dom: du får följa med oss till stan och ta prover. och peter då: vi ska bara   hämta sängen, ligg kvar.
jag: men snälla någon jag kan ju gå, är ju faktiskt inte förlamad. då skratta andra killen och sa: hah nej det märker vi att du inte är, men de är för att du ska slippa anstränga dig när du går för smärtan. jag:det tar ju bara längre tid. gick ut till ambulansen som en zombii. börja han ställa frågor igen fast några andra, några va samma som bland annat, kan det vara så att du är gravid? jag: nej det är jag verkligen inte. lackade ur då.
fick ett rör i armen och syrgas i ambulansen. dom hade sundsvalls ambulans och sen funkade inte blåljusen på så dom körde fort endå. också kom pappa bakom i samma fast också sa
dom: sundsvalls jävla skit bilar funkar inte ens blåljusen på. också mamma då: jaha där ser man. hamfe kommer bakom i samma fart. dom: haha jaa, har han blåljus på den där bilen också som inte heller funka? haha.
kom ner, tog kanske fem olika blondprover och sen kände dom på magen och sådant skit.
sen kom dom fram till att jag hade en inflammation   i magen som höll på att sprida sig till njurarna, så de va inte konstigt att jag hade så ont sa dom. höll ju på att få njurbäckensinflammation.
sen fick jag dricka festis och fick två olika mediciner jags kulle ta då och sen två tills idag, sen så skulle jag
hämta ut fler sånna idag. smärtan kommer endå i magen så jag har fortfarande ont. PAIN

och fresten: han peter, han frågade om inte jag hade vart med i en bilkrash bara utanför oss för ungefär ett årsedan.
han ha ett bra minne han kan jag säga!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0