En fråga jag ofta får nu.

Jag får ofta frågan, är du inte nervös nu på slutet?
och eftersom jag inte är det, inte det minsta så undrar dom flesta hur jag inte kan vara det.

Så här är det:
Var och varannan människa får ju barn, och det går ju oftast bra.
Det är jätte många som skaffar fler än ett barn trotts allt man går igenom och smärtan å sånt.
Jag är inte nervös för jag vet inte alls vad som väntar mig. Smärta vet jag att jag kommer känna, en ganska redig en också men eftersom det sägs att man inte kan beskriva den smärtan för att den känns på ett annat sätt så kan ju inte jag gå och gruva mig för det.
Jag är rätt så jätte hundra på att det kommer göra svin ont, men och? det går ju över och jag dör ju inte av det.
Det är ju jätte många unga som tar sig igenom det så varför skulle inte jag göra det? jag menar då att det även finns dom som är yngre än mig och klarar det.
Det som jag är mest nervös över är att om jag väljer att ta ryggbedövning eftersom jag är extremt nålrädd, speciellt om jag inte ser vart dom sticker. Det är det som jag är skiträdd för. Jag skojar inte, jag är så sjukt livrädd för de där att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
 
Men som sagt var, jag kan inte vara rädd för förlossningen när jag inte ens i närheten vet hur det är att föda ett barn. Alla är vi olika. =)

Kommentarer
Postat av: anonym

Kan du inte lägga ut en bild på hur bebis magen ser ut nu? :))

2013-03-11 @ 19:03:51
Postat av: anonym

Kan du inte lägga ut en bild på hur bebis magen ser ut nu? :))

2013-03-11 @ 19:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0